Spontane actie met de taxi - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Paul en Kim - WaarBenJij.nu Spontane actie met de taxi - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Paul en Kim - WaarBenJij.nu

Spontane actie met de taxi

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Paul en Kim

28 Juli 2008 | Maleisië, Kuching

Gistermiddag zijn we vanuit Kuala Lumpur (met de taxi) vertrokken naar Kuching. Tijdens deze taxirit kwam de chauffeur met het idee om even langs Putrajaya te rijden, we hadden toch tijd genoeg volgens hem... Putrajaya is een "moderne stad" gelegen op een eiland met een brug verbonden aan Kuala Lumpur. Dit eiland hebben ze kunstmatig aangelegd en is voorzien van alleen maar prachtige gebouwen (vooral die van alle ministeries).
Onze taxichauffeur wist een leuk boottochtje te regelen van een half uur om het eiland mee, dus zo gezegd zo gedaan... De boottocht was leuk en mooi om het eiland zo te zien.
Hierna zijn we verder gereden naar het vliegveld. De taxichauffeur was een erg aardige man die goed engels sprak. Het is echt heel bijzonder om te ervaren hoe vriendelijk en hulpvaardig de mensen in Azie zijn (in Thailand was dat ook al zo). Wij als westerlingen zijn hier vaak wat wantrouwig in, ten onrechte dus...
Wij maken ook continu de vergelijking met Thailand en het valt op dat Maleisie (wat we tot nu toe hebben gezien) veel beter ontwikkeld en moderner is. De meeste Maleirs spreken een redelijk woordje engels en zijn modern ingesteld.

Na aankomst in Kuching hadden we via de Lonely Planet een leuk guesthouse gevonden en hier zitten we nu dan ook. Het is hier erg gezellig met veel packpackers en leuk personeel. We hebben een kamer voor 4personen en moeten de badkamer delen. Dit is echter totaal geen probleem omdat alles super schoon is! Het internet werkt hier super dus vandaar dat we nog een berichte typen. Tot nu toe hebben we dagelijks wat kunnen laten horen, maar de komende 3 dagen gaan we Bako National Park in, het oerang oetan centrum bezoeken en een nachtje slapen bij de Iban. Daarna vliegen we 's avonds meteen naar Miri.

Mama, Ton, ome Fer en tante Jo, dit moet voor jullie leuk zijn om terug te lezen straks, want het is dezelfde longhouse-trip als die jullie hebben gedaan...

Verder niet veel spannends meer, over 3-4 dagen zullen we boeiende foto's hebben (tot nu toe nog niet zo veel bijzonders).

Veel liefs van ons

• 28 Juli 2008 - 12:20

Tante Ineke:

Aan wie ligt het, dat jullie steeds zo'n mazzel hebben?
    Leuke foto's . En Paul beviel het als kapitein van zo'n schip?Ik vind het zalig om te horen dat er toch nog steeds aardige mensen zijn op deze aardbol.Groetjes.en XXXX

• 28 Juli 2008 - 12:48

Britt:

Hey Paul en Kim,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Tot nu toe best veel mazzel gehad... Hopelijk zet zich dit voort in de rest van jullie reis! Veel plezier in Bako National Park.

Groetjes Britt

• 28 Juli 2008 - 13:54

Maureen:

Hallo paul en Kim wat leuk weer om samen met jullie mee te reizen leuke foto's en het ziet er weer geweldig uit! Veel plezier maar dat zal wel lukken doei maureen

• 28 Juli 2008 - 14:02

Kees:

Paul & Kim ik lees dat het allemaal nog voorspoedig verloopt. Mooie foto's. Ben benieuwd naar de foto's uit het Bako National Park. Tot het volgende verslag met foto's

• 28 Juli 2008 - 14:09

Ton:

Hoi luitjes,
    Fijn dat het allemaal lekker gaat. De bevolking is inderdaad heel vriendelijk. Dat hebben wij ook zo ervaren. aan de rivier waar die foo is gemakt hebben wij ook gestaan. Ook bij hesandbeeld van die katten. Gek is dat om nu foto´s van jullie daar te zien maar wel leuk want het is voor ons bekend. geniet van de trip naar de Iban. Ook dat is een heel vriendelijk volk. Bako is ook geweldig. Ik hoop dat jullie dat ook zo ervaren. Ben heel benieuwd naar jullie ervaring en foto´s. Veel plezier verder, geniet ervan. Groetjes en een hele dikke kus. Ton

• 28 Juli 2008 - 14:21

Ome Fer&tante Jo:

Leuk zeg om dit te lezen. Als jullie nou naar het Bako national park gaan erg leuk met de apen zolang je ze maar niets geeft.En hou je ramen wel dicht anders heb je zo een stel apen binnen en een aap is al genoeg he kim hahahah.Heel veel plezier en een dikke kus

• 28 Juli 2008 - 15:12

Freya:

Wauw... ik wacht vol spanning op de volgende foto's en berichtjes! enne Kim... wel blijven oefenen he ook al ben je zo ver weg... piesakke piesakke....

XX

• 28 Juli 2008 - 18:43

Tante Lettie Ad:

Zo, wat een leuke foto,s.geweldig dat jullie samen deze reis kunnen maken,geniet met volle teugen

• 28 Juli 2008 - 20:03

Pat En Eef:

Zo te zien en te lezen gaat het daar allemaal goed. De komende dagen zal volgens mij wel iets zwaarder worden....
    Zijn benieuwd naar het volgende verslag in de foto's. We houden jullie in de gaten;)
    Hier verder alles goed, hebben ook al een beetje kunnen genieten van de zon!!
    Veel plezier en succes en tot schrijfs!

Liefs Pat en Eef

• 28 Juli 2008 - 21:54

Lisette:

Hoi kids,heel veel plezier in Bako En kijk uit voor die rotapen,ik was er stik bang van,ze hoeven maar iets te horen rammelen en ze zijn er hoor.Dikke kus.

• 28 Juli 2008 - 23:19

Remie:

Hey Globetrotters!!!
    Remie schrijf je toch met ie en toch niet met i? haha..
    Mooi he dat de mensen zo vriendelijk zijn, zo kom je overal en heb je eigenlijk de lonely planet niet nodig. net als Thailand. Dadelijk 3 dagen de jungle in echt supervet!!! Shit, wou echt da ik erbij was, snik.. Morgen vlieg ik weer naar Dubai lkkr werken, hoop dat ik julie daar tegenkom. We houden contact en ik zal julie zo goed mogelijk volgen op @net. Kinders kijk uit, let goed op elkaar nu helemaal nu je "wijze" broer er niet bij is om op julie te passen, haha.. dikke us voor jou en een dikke kroel voor paulus.. DOEI!!!

• 29 Juli 2008 - 17:35

Annet:

HA Paul en Kim,

Klinkt allemaal heel aangenaam.. Ik zou zeggen geniet ervan en op naar vele andere avonturen!!!
    Proost

Gr annet

• 29 Juli 2008 - 19:37

Marcel & Ellis:

Paulus & Kim,

Ik moet zeggen dat ik toch wel wat jaloers ben geworden na het zien v/d foto's en de door jullie uitgevoerde activiteiten. Veel plezier nog en kijk uit voor slangen en schorpioenen.

Groeten,
    M&E

• 30 Juli 2008 - 09:26

Sander:

Paulus & Kim,

Ziet er goed uit daar! Vooral die kattenstad, Kuching, daar moet Juudje heen ;)
    FF voor Kim: kijk jij wel ff goed uit dat je de juiste aap mee terugkrijgt uit dat oerang oetan centrum....

smzzls Sander