De kop is er af... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Paul en Kim - WaarBenJij.nu De kop is er af... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Paul en Kim - WaarBenJij.nu

De kop is er af...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Paul en Kim

27 Juli 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

De vlucht naar Kuala Lumpur vanaf Dubai is goed verlopen, we moesten wel wat wennen aan economy class ;-)

Op het vliegveld hebben we een taxi genomen naar ons hotel in Kuala Lumpur. Het hotel is erg netjes en luxe! Wel lekker om zo even te wennen aan de omgeving en vooral de temperatuur. Het is hier rond de 32 graden, maar erg vochtig. Gisteren hebben we veel van de stad te voet bekeken. Het centrum is een stuk kleiner dan Bangkok dus konden we in korte tijd veel van de hotspots zien. We hebben een aantal foto's gemaakt en die zullen we bijvoegen.

Aan het einde van de dag hebben we allebei ff een tukkie gedaan en vervolgens lekker gegeten in het hotel. In de lonely planet (reisgids)stond dat er van zaterdagnacht op zondag een nachtmarkt was in Kampung Baru. Dus wij een taxi geregeld om daar naartoe te gaan..... De taxichauffeur raadde het ons ten strengste af om naar deze markt toe te gaan. Het zou hier gevaarlijk zijn omdat hier alleen "bad-muslims" zijn die het niet op toeristen hebben. Spannend.... Paul had het er niet zo op, maar ik (Kim) dacht dat het wel mee zou vallen.
Daar aangekomen bleek dat de markt bestond uit 3,5 kraampje met ongeveer 1,5 moslim. Een lachertje dus! Na 10min waren we de markt rond en hadden we ons nog nooit zo onbedreigd gevoeld... ;-)

Vandaag is Paul met Tim Buiting (toevallig zit hij ook hier in KL) de Kuala Lumpur Tower ingegaan. Deze is 276m hoog en kijkt uit over de gehele stad.
Ik had hier met mijn hoogtevrees niet zo'n trek in en heb lekker een chocomel bij de Starbucks gehaald.

Vanmiddag vliegen we om 17u naar Kuching (kattenstad) en begint onze reis in Borneo! We hebben er beide erg veel zin in om wat te gaan ondernemen in de natuur..

We houden jullie op de hoogte!! Heel erg leuk om al jullie reacties te lezen.

Dikke kus Kim en Paul

ps: het is hier 7 uur later... Uurtje later nog dan we dachten.

ps2: foto's volgen nog krijgen ze op de deze computer er niet op gezet helaas.

• 27 Juli 2008 - 07:37

Tante Ineke:

Hee,kullekus sla geen goed bedoelde raad in de wind he! Het had anders kunnen zijn.Paul houd haar maar 'n beetje kort hoor.Lekker warm daar he!awel, ik kijk al weer uit naar het volgende bericht. Kus

• 27 Juli 2008 - 07:39

Kees Jacobs:

Goed te horen dat alles naar wens verloopt. Geniet er maar van. Hier is de temperatuur ook goed te noemen ca 30 graden. Tot horens en zijn benieuwd naar de foto's. Doe de groeten aan Tim als hem nog ziet of spreekt.

• 27 Juli 2008 - 17:24

Tante Lettie:

fijn te horen dat alles zo goed verloopt,er is 1 foto door gekomen,wat een drukte in dat straatje,daar blijft de warmte lekker hangen,groetjes ook van oom Ad

• 27 Juli 2008 - 17:39

Ad.claasen:

ome arie heeft 4 foto's gevonden en ze zijn prachtig. veel plezier en geniet ervan .arie

• 27 Juli 2008 - 19:05

Ton:

Hoi Luitjes,
    Het begin is dus gemaakt. Hopelijk het begin van een mooie reis maar daar ben ik niet bang voor. Het lijkt me een hele belevenis geweest te zijn om in die torens te gaan. Op 276 meter hoogte zal het ongegwijfeld mooi zijn, al heb ik wel eens gehoord dat je niet tot helemaal bovenin mag. Paul zal zeker wel mooie foto's van bovenaf hebben gemaakt. Nou verder een fijne reis en geniet van alles, Tot een volgend verslag.....
    Groetjes en een dikke kus,Ton

• 27 Juli 2008 - 19:39

Lisette:

hoi moppie's,
    leuk te horen dat kl leuk was.Nu op naar Kuching,in gedachten reis ik mee,extra leuk voor ons omdat we er ook geweest zijn.Ben heel benieuwd naar foto's.
    Tot Horens. dikke kus.

• 27 Juli 2008 - 21:41

Lili:

alles goed gegaan?

heel veel plz en zal de site fgoed lezen!!! (maar hou meer van foto's haha!)

• 28 Juli 2008 - 08:50

Freya:

Heej lieverds!! Geniet er maar lekker van, de regen is hier al weer begonnen... Maar erg leuk om jullie avonturen weer te lezen!! Enjoy!! XXXX

• 28 Juli 2008 - 11:33

Siga:

Hay lieverds,,
    Leuk verslagje, gaat alles daar goed? Had je nog een smsje gestuurd om een fijne reis te wensen maar die is denk ik niet meer aangekomen.
    Papa's vraag was: voor wie moet tante Yolande kaarten bestellen want volgens mij zaten er geen kaarten voor derek en siga bij tog? En hebben jullie zelf ook al kaarten? Ow dit gaat trouwens over Studio 54.. :D
    Tot snel en heel veel liefs alle honcoopjes hier!