SCUBA divers - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Paul en Kim - WaarBenJij.nu SCUBA divers - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Paul en Kim - WaarBenJij.nu

SCUBA divers

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Paul en Kim

07 Augustus 2008 | Maleisië, Kota Kinabalu

Hier weer een teken van leven!
We zitten nog steeds in Kota Kinabalu en hebben onze plannen voor de zoveelste keer weer veranderd, haha.. Er is ook zoveel te doen en te zien, dat we echt keuzes moeten maken. We hebben er nu voor gekozen om ons Open Water duikbrevet te gaan halen om straks in Sipudan (staat op nr 2 van de beste duikplekken ter wereld) te kunnen gaan duiken.

Gisteren hebben we vanaf 9u 's ochtends tot half 7 's avonds in de schoolbanken gezeten (zelfs op vakantie kunnen we het studeren niet laten). Maar dit heeft er wel voor gezorgd dat we ons theoretisch examen hebben gehaald en we vandaag het water in mochten. Nou en dat was super! We hebben vandaag al tot 9mt gedoken en mooie dingen gezien. Het gaat ons beide goed af en dat is toch wel fijn aangezien je van te voren niet weet hoe je gaat reageren onder water. Morgen gaan we weer verder en gaan we tot 18mt de diepte in... Het is vrij pittig om alles te leren want je moet veel weten en kunnen, maar dat gaat helemaal goed komen!

Na onze duikcursus willen we nog een keer de jungle in en daarna gaan duiken op Sipudan (ligt aan de andere kant van Sabah). Het beklimmen van de berg zit er waarschijnlijk niet in, omdat we nu zijn gaan duiken en omdat er weinig plek vrij is om te gaan klimmen(duurt namelijk 2 dagen). Maar we zien wel, voor hetzelfde geld veranderen we weer van planning ;-)

We zitten nu trouwens net op die ene computer waarop we geen foto's kunnen uploaden, dus dit komt de volgende keer. Het zijn ook eigenlijk geen boeiende foto's hoor....

We gaan nu lekker ons bedje in en laten snel weer iets van ons horen!

xxx van ons

• 07 Augustus 2008 - 15:38

Freya:

Nou ja nog maar een keer... WAUW!!

Ik vind het gaaf dat jullie je plannen iedere keer zo lekker veranderen! Houdt het voor ons ook spannend ;-)

XX

• 07 Augustus 2008 - 15:59

Tante Ineke:

Hardstikke te gek dat je zelfs op vacantie aan het leren bent, maar dit kan ik toch ook wel begrijpen.Kun je onderwater foto's nemen?Groetjes en kus.

• 07 Augustus 2008 - 19:15

Tante Lettie:

lieve mensen,er gaat wat mis met de computer,was al bezig met een berichtje,geweldig dat jullie je duikbrevathebben gehaald,de foto van de zonsondergang vind ik geweldig lieve groeten

• 07 Augustus 2008 - 19:28

Anita:

Hallo vakantieplanners, In plaats van de hoogte in, kiezen jullie nu voor de diepte. Dat is niet nat van het zweet, maar van het water. Het zal vast heel mooi zijn, maar 18 meter diep is niks voor mij. Ik zou liever klimmen.
    Doe voorzichtig en vergeet niet op tijd naar boven te komen.
    Groetjes Anita.

• 08 Augustus 2008 - 14:55

Fer:

hoi reizigers, het gaat prima als ik jullie verslagen zo eens lees, herken er veel van. Gaan jullie niet meer het nationale park kinabalu in ? is zeker de moeite hoor. Lees dat jullie druk zijn met jullie duikbrevet, mooie bezigheid en het is onder water vaak net zo mooi als erboven. Moet echter wel even kwijt dat jullie super voorzichtig moeten zijn als je zelfstandig gaat duiken,want zo'n snelbrevet is toch héél wat anders als de manier waarop je vader het gehaald heeft he Kim, die deed daar 1 jaar over en das niet voor niks !!!! Wens jullie véél plezier en kijk uit naar jullie volgend verslag.

• 09 Augustus 2008 - 11:50

Pat En Eef:

Jullie hebben het in ieder geval goed naar jullie zin!!! Leuk wat jullie tnt allemaal gezien en gedaan hebben!
    Dat duiken is wel heel gaaf! Geniet nog maar lekker.